Friday, June 10, 2022

PRE-INTERMEDIATE COURSE, SPRING 2022, CLASS 5

 

Class 5

We did an exercise guessing what household object we were talking about

Es Redondo – it is round

¿Para qué sirve? – What is it for?

Sirve para….. – It is for….

¿De qué material es? – What is it made of?

Es de….

..algodón – cotton

..plástico – plastic

.. oro – gold

… cerámica

…plata – silver

¿Cómo es? – what is it like? Describe it.

De qué color es? – What colour is it?

 



We then went on to talk about imaginary situations using the conditional

Comería – I would eat

Compraría – I would buy

Bebería – I would drink

Viajaría – I would travel

To form the conditional we need to keep things simple – simply add -ía to the infinitive

 

There are some irregular verbs

Tener – tendría

Poner – pondría

Poder – podría

Salir – saldría

Venir – vendría

Haber – habría – there would be

Hacer – haría

 

We listened to a conversation between a woman and an adivina – a fortune teller

Cobrar – to charge

La adivina – the fortune teller

Tener razón – to be right

We answered the following questions..

(Note: llegaran, hubiera and tuviéramos are all examples of the subjunctive – this is not important at the moment but will be covered later.)

Qué pasaría si…….?

·        ¿Qué pasaría si unos extraterrestres llegaran a la Tierra?

o   Yo saldría para conocerlos.

o   Tendríamos mucho miedo.

·        ¿Qué pasaría si hubiera (if there were) un tsunami en Irlanda?

o   Subiríamos las montañas.

o   Nos ahogaríamos todos.

·        ¿Qué pasaría si tuviéramos un clima mediterráneo en Irlanda?

o   Habría muchos turistas.

o   Seríamos muy felices.

 

For homework we had to answer the questions…

  Si fueras un animal, ……..

  • Si fueras un animal, ¿qué animal te gustaría ser?
  • Si ganaras la lotería, ¿qué comprarías?
  • Si pudieras volar, ¿adónde irías?
  • Si pudieras vivir en cualquier sitio del mundo, ¿dónde vivirías?

Si fueras Taoiseach de Irlanda, ¿qué harías?

 

No comments:

Post a Comment

Beginners 2 - class 8 (11/06/24)

We start the class with a couple of audio to review the physical descriptions. We also reviewed clothing vocabulary and learned colours. The...