Class 5
We did an
exercise guessing what household object we were talking about
Es Redondo –
it is round
¿Para qué sirve?
– What is it for?
Sirve para…..
– It is for….
¿De qué
material es? – What is it made of?
Es de….
..algodón – cotton
..plástico – plastic
.. oro – gold
… cerámica
…plata – silver
¿Cómo es? –
what is it like? Describe it.
De qué color
es? – What colour is it?
We then went
on to talk about imaginary situations using the conditional
Comería – I would
eat
Compraría –
I would buy
Bebería – I would
drink
Viajaría – I
would travel
To form the
conditional we need to keep things simple – simply add -ía to the infinitive
There are
some irregular verbs
Tener – tendría
Poner – pondría
Poder – podría
Salir – saldría
Venir – vendría
Haber – habría
– there would be
Hacer – haría
We listened
to a conversation between a woman and an adivina – a fortune teller
Cobrar – to charge
La adivina –
the fortune teller
Tener razón –
to be right
We answered
the following questions..
(Note: llegaran,
hubiera and tuviéramos are all examples of the subjunctive – this is not important
at the moment but will be covered later.)
Qué pasaría si…….?
·
¿Qué pasaría
si unos extraterrestres llegaran a la Tierra?
o
Yo saldría
para conocerlos.
o
Tendríamos
mucho miedo.
·
¿Qué pasaría
si hubiera (if there were) un tsunami en Irlanda?
o
Subiríamos las
montañas.
o
Nos ahogaríamos
todos.
·
¿Qué pasaría
si tuviéramos un clima mediterráneo en Irlanda?
o Habría muchos turistas.
o Seríamos muy felices.
For homework
we had to answer the questions…
Si fueras un animal, ……..
- Si fueras un animal, ¿qué
animal te gustaría ser?
- Si ganaras la lotería,
¿qué comprarías?
- Si pudieras volar,
¿adónde irías?
- Si pudieras vivir en
cualquier sitio del mundo, ¿dónde vivirías?
Si fueras Taoiseach de
Irlanda, ¿qué harías?
No comments:
Post a Comment