Clase 9
We began by
looking at asking someone if they have had a good time…
¿Te divertiste?
¿Lo pasaste bien?
We revised some
conditional sentences..
1.
Si yo tuviera
un avión privado, podría….
2.
Si Irlanda tuviera
50 millones de habitantes, me marcharía.
3.
Si yo viviera
en California, me broncearía….
4.
Si hubiera
una Irlanda unida, estaría muy feliz.
5.
Si yo fuera
invisible, ¿espiarías?
WE then went
on to talk about La Movida Madrileña – a cultural movement that came after the end
of the dictatorship in Spain. It was marked by an explosion of creativity and
innovation in music, art and cinema.
Some vocab:
De blanco y
negro al color – from black and white to colour
La posguerra
– the post war period
La inquietud – restlessness
El detonante – the trigger
Restringido – restricted, repressed
Inquieto – restless
La apertura – the opening
We watched a
video and answered the questions about La Movida.
1.
¿En qué periodo de la historia fue la
Movida Madrileña? Ocurrió en finales de los años setenta y principios de los ochenta.
2. ¿Por qué
se habla en el video de Inglaterra? Había una influencia punk muy grande que
venía de Inglaterra.
3.
Según uno de los entrevistados, ¿cuál
fue el detonante de la movida? Fue el inquietud, por crear y innovar.
For homework we have to read about Alaska and Almodóvar on p.18 and 19 and answer the questions on p.19.
No comments:
Post a Comment