Wednesday, August 11, 2021

INTERMEDIATE COURSE, SPRING 2021, CLASS 9

 Clase 9

We began by looking at asking someone if they have had a good time…

¿Te divertiste?

¿Lo pasaste bien?

We revised some conditional sentences..

1.               Si yo tuviera un avión privado, podría….

2.               Si Irlanda tuviera 50 millones de habitantes, me marcharía.

3.               Si yo viviera en California, me broncearía….

4.               Si hubiera una Irlanda unida, estaría muy feliz.

5.               Si yo fuera invisible, ¿espiarías?

WE then went on to talk about La Movida Madrileña – a cultural movement that came after the end of the dictatorship in Spain. It was marked by an explosion of creativity and innovation in music, art and cinema.

Some vocab:

De blanco y negro al color – from black and white to colour

La posguerra – the post war period

La inquietud – restlessness

El detonante – the trigger

Restringido – restricted, repressed

Inquieto – restless

La apertura – the opening

We watched a video and answered the questions about La Movida.

 


1.    ¿En qué periodo de la historia fue la Movida Madrileña? Ocurrió en finales de los años setenta y principios de los ochenta.

2.    ¿Por qué se habla en el video de Inglaterra? Había una influencia punk muy grande que venía de Inglaterra.

3.    Según uno de los entrevistados, ¿cuál fue el detonante de la movida? Fue el inquietud, por crear y innovar.

For homework we have to read about Alaska and Almodóvar on p.18 and 19 and answer the questions on p.19.





No comments:

Post a Comment

Beginners 2 - class 8 (11/06/24)

We start the class with a couple of audio to review the physical descriptions. We also reviewed clothing vocabulary and learned colours. The...